Actes

Les cures centraran el tercer pòdcast del cicle Horitzontals, dijous a Prats de Lluçanès

Les cures seran les protagonistes del tercer capítol del cicle Horitzontals: diàlegs cooperatius, que l’Ateneu Cooperatiu de la Catalunya Central impulsa aquest any per commemorar el seu desè aniversari. La sessió, titulada «Com...
DESTAQUEM
  • Elba Mansilla, Alidé Tremoleda i Genoveva Gorchs participaran en el diàleg «Com posem la vida al centre», organitzat per l’Ateneu Cooperatiu de la Catalunya Central en el marc del seu desè aniversari

Les cures seran les protagonistes del tercer capítol del cicle Horitzontals: diàlegs cooperatius, que l’Ateneu Cooperatiu de la Catalunya Central impulsa aquest any per commemorar el seu desè aniversari. La sessió, titulada «Com posem la vida al centre», es farà el pròxim dijous 11 de juny a les 18 h a La Rosada de Prats de Lluçanès i serà oberta al públic.

Després de les sessions dedicades a l’alimentació i a l’habitatge, el cicle aborda ara una de les qüestions centrals per a l’economia social i solidària: les cures i el sosteniment de la vida. La conversa estarà moderada per la psicòloga i sexòloga Elena Crespi i comptarà amb la participació de tres persones vinculades a iniciatives transformadores en aquest àmbit.

La primera serà Elba Mansilla, periodista, feminista i membre de la Xarxa pel Dret a la Cura i del Cercle d’Economies Feministes de Coòpolis, que aportarà una mirada estructural sobre la crisi de cures, les desigualtats que travessen aquest sector i els reptes que planteja una societat cada vegada més envellida.

També hi participarà Alidé Tremoleda, educadora, fundadora de Malaika Joc i Formació i cofundadora de La Rosada, un projecte comunitari arrelat al Lluçanès que treballa per generar espais de relació, aprenentatge i suport mutu des d’una perspectiva de comunitat.

Completarà la taula Genoveva Gorchs, sòcia de la cooperativa Recer, iniciativa que promou una mirada comunitària sobre la mort, el final de la vida i l’acompanyament a les persones en situacions de vulnerabilitat.

Durant el diàleg es reflexionarà sobre qüestions com qui sosté avui les cures, com afrontar els reptes demogràfics i socials dels pròxims anys, de quina manera es poden recuperar pràctiques comunitàries de suport mutu o quin paper poden jugar l’economia social i solidària i les administracions públiques en la construcció de models alternatius de cures.

Un cicle per reflexionar sobre els reptes de futur del cooperativisme

Horitzontals: diàlegs cooperatius és un cicle de pòdcasts itinerant que recorre cinc municipis de la Catalunya Central amb l’objectiu de posar en conversa experiències consolidades i persones expertes de l’economia transformadora. A través de cinc diàlegs oberts al públic sobre agroalimentació, habitatge, cures, memòria històrica del cooperativisme i cultura, el cicle vol donar a conèixer el cooperativisme, la seva trajectòria i els reptes de futur.

Després de passar per Olvan i Solsona, el cicle farà parada a Prats de Lluçanès abans de continuar a Artés, el 9 de juliol, amb el pòdcast «D’on ve el cooperativisme que vindrà», i a Manlleu, el 24 de setembre, amb «Quins escenaris culturals volem».

L’Ateneu Cooperatiu de la Catalunya Central és un servei públic que promou i enforteix l’economia social i solidària i el cooperativisme a les comarques del Bages, el Berguedà, el Lluçanès, el Moianès, Osona i el Solsonès. En els seus deu anys de trajectòria ha acompanyat prop d’un miler de projectes d’economia social i solidària i milers de persones han participat en les seves activitats de formació, divulgació i intercooperació.

7 de juny de 2026
Actes

Notícies relacionades

Acompanyem i enfortim iniciatives col·lectives, cooperatives i altres formes d’autoorganització