Comprem amb el cor i amb el cap, ara i sempre
Aquest dijous va acabar la campanya impulsada des de l’Ateneu Cooperatiu de la Catalunya Central, l’Ajuntament de Manresa i el Consell Coamrcal del Bages apel·lant a un consum conscient i responsable. La campanya va començar a mitjans de desembre, coincidint amb les dates de compres de Nadal i Reis, i ha tingut continuïtat durant el gener i primers dies de febrer coincidint amb les rebaixes.
La campanya, duta a terme bàsicament a xarxes, ha difós un seguit de materials gràfics convidant la ciutadania a comprar amb el cor i amb el cap, a plantejar-se preguntes abans de fer l’acció de compra. Per això també s’han aportat un seguit de materials on es destacaven els valors del consum conscient i de les alternatives que des de l’economia social i solidària ja s’ofereixen a grans multinacionals de la venda online com Amazon.
En uns moments especialment durs per al comerç i la producció sostenible i de proximitat, la campanya ha bsucat la que la ciutadania connecti amb la idea que un consum conscient i raonable és beneficiós per a tothom (per al planeta, pels drets laborals, pel comerç local, i en definitiva, per a totes les persones). També que les persones tenim molt més poder del que es pensa a l’hora de decidir a través del seu consum quin model de societat i d’economia volem.
Tot seguit enllacem alguns dels continguts que s’han compartit durant la campanya per si algú se’ls ha perdut i els vol recuperar:
- Recomanacions de l’Agència Catalana del Consum durant les rebaixes
- Mapa Pam a Pam de consum conscient de Catalunya
- Campanya Consume Dentro de REAS
- «¿Y si además de año, cambiamos de hábitos?», article de Blanca Crespo Arnold
- «Cuando nuestro consumo consume el mundo», article de Laura Villadiego i Nazaret Castro
- «Criteris per un consum conscient de roba», de la campanya Roba Neta
- «Consum de roba: per un canvi radical de paradigma», article de Montse Peiron
- «Por qué no da igual de qué material es tu camiseta», article de Laura Villadiego
- «Roba conscient: guia ràpida de certificats i etiquetes», article de Montse Peiron
- «La moda ràpida i el seu impacte ambiental», article de Sara Blázquez
- «On comprar roba amb impacte positiu», article de Montse Peiron
- «El veritable cost de les nostres sabates», de la campanya Roba Neta
- Informe de la campanya Roba Neta sobre els impactes del calçat poc (o gens) sostenible
- «Roba esportiva: alternatives sostenibles per a les persones i el planeta», article de Josep Comajoan
- «El model de comerç urbà penja d’un fil», article de M. Sardà
- «Rebaixes conscients: com practicar-les», article de Talent Local
- «Amazon: a costa de ti, a costa del planeta», article de Charo Morán
- «Economia de proximitat vs Amazon: com fer front al gegant en època nadalenca», article de Sandra Vicente
- «Consum i transformació», article al web de Cooperació de l’Ajuntament de Manresa